در این مطلب بیماری ام اس ، بازیگران مبتلا به ام اس آماده شده است

بیماری ام اس ، بازیگران مبتلا به ام اس

 

بیماری ام اس

بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود. در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بینند، که به این اختلال بیماری خودایمنی می‌گویند. بیماری های خودایمنی بیماری هایی هستند که در آن‌ها سیستم ایمنی بدن که وظیفه‌شان حفاظت از بدن و نابودکردن آسیب رسان‌های خارجی همچون باکتری هاست، اشتباها شروع به حمله به بافت‌های بدن می‌نمایند. در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به مغز و نخاع دوتا از اجزاء مهم که سیستم مرکزی اعصاب را کنترل می‌کنند، کرده و باعث فلج شدن و از کارافتادگی آنها می‌شود.

آتنه فقیه نصیری
آتنه فقیه نصیری

عروس خانه سبز مدتی است که در سینما و تلویزیون آفتابی نمی شود. آتنه فقیه نصیری در فروردین امسال اعلام کرد که به ام اس مبتلا شده. او در مصاحبه با ایلنا به بیماری خود اشاره کرد و گفت:مبتلا به بیماری ام اس شده ام اما خوشبختانه این بیماری پیشرفته نیست و تحت درمان هستم. او ادامه داد:هنگام بازی در مجموعه شمعدونی به کارگردانی سروش صحت متوجه بیماری ام اس شدم و مدت دو سال است که در حال مداوا هستم البته بیماری پیشرفته نیست و می توانم راه بروم و کارهای روزانه را انجام بدهم. او گفته است که به دلیل شرایط بیماری و اینکه پزشکان تاکید کردند نباید عصبی بشوم و فعالیتی هم نداشته باشم که دچار خستگی شوم؛ فعلاً فعالیت های هنری را تعطیل کرده ام.

 

بهناز جعفری

بهناز جعفری

جعفری از «روسری آبی» سال 1373 تا امروز در ده ها فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و نمایش نقش آفرینی کرده و جوایزی از جمله سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن برای بازی در «خانه ای روی آب» را کسب کرده است. او هفته گذشته در صفحه شخصی اینستاگرامش عکسی گذاشت و در شرح عکس به توضیح بیماری اش پرداخت؛ ضمن آنکه از افرادی که پس از آگاهی از بیماری او با عنوان «بیماری آتنه فقیه نصیری» یاد کردند، گلایه کرد. جعفری در پست اینستاگرامی اش نوشته که اولین بار در اسفند سال 1393 متوجه علائم بیماری شده و اکنون تحت درمان است. او از طرفداران و مردم خواهش کرده او را با چهره ای متفاوت تصور نکنند چرا که او مانند هر فرد عادی دیگر است و از پس کارها و امور روزانه اش به خوبی برمی آید، فقط «کمی زودتر خسته می شود».

سیاوش حکمت

سیاوش حکمت

سیاوش حکمت شعار کار بازیگری را با فیلم سینمایی بچه های بد ساخته علیرضا داوودنژاد آغاز کرد، این بازیگر جوان کشورمان سالهاست با بیماری ام اس دست و پنجه نرم میکند.

سیاوش هم اکنون با واکر هم به سختی قادر به حرکت است و یکی از پاهایش تحرکی ندارد.

 

برای کسب اطلاعات در مورد ام اس روی لینک زیر کلیک کنید
ام اس : انواع ، علائم ، تشخیص و درمان بیماری ام اس
پیشگیری از ام اس ، تشخیص و دارو ام اس
علت ام اس ، نشانه های خاموش بیماری ام اس
ام اس خفیف ، درمان ام اس با طب سنتی
بیماری ام اس ، بازیگران مبتلا به ام اس
انواع بیماری ام اس ، پیشگیری از ام اس با این نوشیدنی