در این مطلب درمان موهای زائد چانه ، از بین بردن مو زائد صورت آماده شد

درمان موهای زائد چانه ، از بین بردن مو زائد صورت

 

پُر مویی به دنبال تولید بیش از حد هورمون‌های مردانه ایجاد می‌ شود. نشانگان تخمدان پلی ‌کیستیک، نشانگان کوشینگ، وجود تومورهای تخمدان یا غده آدرنال هم ممکن است، موجب بروز پُر مویی شود. بعضی از داروها مانند قرص‌های ضد بارداری، داروهای استروئیدی و هورمونی هم ممکن است سبب بروز پُر مویی در زنان شوند. همچنین پُر مویی ممکن است، ارثی باشد.

 

چه زمانی باید شروع به درمان کرد؟
در صورتی که رویش‌ موهای زائد ناگهانی باشد یا به مقدار زیاد روی صورت یا گردن باشد و یا همراه با بروز سایر علایم مانند جوش ، قاعدگی‌ نامنظم، ضخیم شدن صدا و افزایش توده ی عضلانی باشد، حتماً بایددرمان را آغاز کرد.

 

درمان آن چیست؟
تولید هورمون‌های زیاد به همراه عدم تخمک‌ گذاری ممکن است در زنان ایجاد شود. بنابراین در صورتی که مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید، حتماً وزن خود را کاهش دهید.

کاهش وزن، میزان ترشح هورمون‌هایی که سبب‌ رویش موهای زائد می ‌شود را کاهش می ‌دهد.

 

سایر روش‌ها برای حذف یا کاهش رویش مو روی صورت یا بدن شامل موارد زیر است:

*‌ قرص‌های ضد بارداری به میزانی که پزشک توصیه می‌ کند، در درمان پُر مویی مؤثر است. گاهی استفاده از داروهای کاهش ‌دهنده تستوسترون (هورمون‌ مردانه) لازم است.

* در صورتی که هیرسوتیسم در شما خفیف است و مشکلات هورمونی خیلی جدی نیست، نیازی به درمان وجود ندارد. گاهی با استفاده از تراشیدن، می‌ توان موهای زائد را از بین برد. تراشیدن روشی آسان و ایمن برای از بین بردن موهاست، اما نکته‌ای که در تراشیدن باید مورد توجه قرار گیرد، این است که پوست در حین تراشیدن ممکن است صدمه دیده و ملتهب شود. در صورتی که پوستتان التهاب پیدا کرد، در جست ‌وجوی روش درمانی دیگری باشید.

جالب است بدانیم تحقیقات دانشمندان در ترکیه نشان می ‌دهد، نوشیدن چای نعناع به کنترل رشد غیرطبیعی مو در زنان کمک می ‌کند. به گفته این محققان، مصرف چای نعناع موجب کاهش هورمون مردانه تستوسترون آزاد یا فعال در خون شده و چند هورمون زنانه را در بدن افزایش می‌ دهد. نوشیدن دو بار در روز چای نعناع، سطح هورمون‌های مردانه را که موجب رویش موی زائد و غیرطبیعی روی شکم، سینه و صورت زنان می ‌‌شود، کاهش می ‌دهد.

به اعتقاد پژوهشگران ترکیه، نعناع متابولیسم هورمون‌هایی مانند تستوسترون را تحت تأثیر قرار داده و یا به طور مستقیم بر هورمون مردانه اثر می ‌گذارد.

بسیاری از پزشکان برای درمان رویش غیرطبیعی مو، اغلب از دارو برای کاهش سطح هورمون‌های مردانه در بدن استفاده می‌ کنند. در این تحقیقات آمده است که نعناع می ‌تواند یک درمان جایگزین برای داروهای شیمیایی باشد.

* گاهی برای تخریب فولیکول‌های مو از لیزر استفاده می ‌شود. این کار از رویش دوباره مو نیز جلوگیری می‌ کند. برای اطمینان از تأثیر لیزر، این کار در چند جلسه و برای چند هفته انجام می ‌شود، البته ممکن است، لیزر به طور دائم و همیشگی از رویش موها جلوگیری نکند.
این کار هزینه زیادی دارد و باید به وسیله متخصص ماهر انجام شود. از عوارض جانبی این روش درمانی، قرمزی، تیره شدن یا روشن شدن پوست محلی است که روی آن لیزر انجام شده و گاهی نیز باقی ماندن آثار زخم است.

* گاهی پزشکان داروهایی به نام داروهای ضد آندروژن را برای کنترل ترشح هورمون‌های مردانه توصیه می‌ کنند. این داروها معمولا حداقل به مدت سه تا شش ماه طول می ‌کشد تا تأثیر بگذارند. این داروها، رویش موهای جدید را کاهش می‌ دهند اما احتمال اینکه میزان موهای قبلی را کاهش دهند، کم است.

* تجویز بعضی کرم‌ها که روی صورت و چانه استفاده می ‌شود هم از دیگر روش‌های درمانی است. این کرم‌ها رشد فولیکول‌های مو را کند می‌ کنند و اثرات آن چهار تا هشت هفته بعد از شروع درمان دیده می‌ شود. به خاطر بسپارید که نباید توقع داشته باشید که درمان، سریعاً تأثیرات خود را نشان دهد. بعضی از اثرات دارو‌ها را نمی‌ توان به سرعت مشاهده کرد و ممکن است، چند هفته طول بکشد تا دارو تأثیرات خود را نشان دهد. نکته مهم در درمان پُر مویی آن است که به دقت به توصیه‌های پزشک معالج خود توجه کنید.

 

پُرمویی و بارداری

حاملگی می ‌تواند به ‌طور هم زمان رشد موها را افزایش دهد و به دوره‌های رشد مو و ریزش آن منجر شود. بارداری در بیمارانی که دچار پرمویی هستند، به طور طبیعی ادامه می ‌یابد، اما در بیمارانی که دچار تخمدان‌های پر از کیست هستند و قبلاً دچار قاعدگی نامنظم بوده‌اند، خطرناک است. در صورتی که برای درمان پُرمویی دارو مصرف می‌ کنید و می‌ خواهید باردار شوید، حتماً باید داروهای خود را قطع کنید و با پزشک ‌تان مشورت نمایید.

 

موهای زائد زیر چانه

امروزه اغلب خانمها با موهای زائد زیر چانه مشکل دارند و حتما شنیده اند که لیزر درمانی یا همان لیزر موهای زائد زیر چانه درمان قطعی برای رفع این موهای زائد است برخی از عزیزان با استفاده از ژیلت یا موچین سعی در از بین بردن این موهای زائد دارند اما باید این را بدانند که ژیلت و موچین نه تنها کمکی به ازبین رفتن یا ریشه کن شدن موهای زائد زیر چانه نمیکنند بلکه باعث تحریک و بیشتر شدن این موهای زائد میشوند ما در این مقاله میخواهیم علت اصلی به وجود آمدن موهای زائد زیر چانه را به شما بگوییم و به شما در درمان این مشکل کمک کنیم.

 

علت اصلی به وجود آمدن موهای زائد زیر چانه

موهای زائد زیر چانه در اثر تغییرات هورمونی بوجود میاید یعنی هورمون های فوق کلیوی یا همان هورمون های مردانه در بانوان بیشتر از حد معمول و مناسب خود ترشح میکند که این ترشحات زیاد باعث تنبلی تخمدان ها و ایجاد اختلال و بر هم زدن نظم قاعدگی میشود و ممکن است بانوان در روز های آغازین دوران قاعدگی یا بعد از این دوران دچار درد شدید در ناحیه تخمدانها شوند این علائم ابتدایی تغییرات هورمونهای فوق کلیوی میباشد که اگر رسیدگی نشود در مدت زمانی نه چندان طولانی در ناحیه چانه ابتدا جوش های هورمونی پدیدار میشوند که شاخصه اصلی آن تورم و درد شدید است و هیچ شباهتی به جوش های چرکی ندارند و اصولا جوش های هورمونی نامیده میشوند و سپس پس از چند مدت موهای زائد زیر چانه بوجود می آید،البته باید توجه داشته باشید که هر نوع تغییرات هورمونی یا همان تغییرات غدد بدن میتواند چنین پیامدی را داشته باشد

موهای زائد زیر چانه بیشتر در خانمهای کم سن و سال دیده میشود که مستقیما به نوع تغذیه مربوط است زیرا استفاده بیش از حد تنقلات مانند چیپس و پفک،یا مصرف غذاهای حاضری (فست فود) برای مدت زمان طولانی و مکرر باعث برهم ریختن غدد بدن میشود ما به شما عزیزان توصیه میکنیم تا جایی که میتوانید از مواد غذایی تازه استفاده کنید خوردن سبزیجات را چه به صورت خام چه به صورت پخته در برنامه غذایی خود قرار دهید و از استفاده زیاد گوشت و مرغ خودداری کنید و در نظر داشته باشید که خوردن انواع ماهی ها میتواند به شما در داشتن بدنی سالم کمک کند.

 

راه حل از بین بردن موهای زائد زیر چانه

به عزیزانی که درحال حاضر این مشکل را دارند توصیه میشود قبل از هرگونه تلاشی برای از بین بردن موهای زائد زیر چانه علت اصلی بوجود آمدن این موهای زائد را جویا شوند که اینکار را تنها با مراجعه به پزشک و انجام دادن آزمایشات مربوطه میتوانند انجام دهند.در نظر داشته باشید مصرف معقول گوشت و مرغ و قرار دادن ماهی و سبزیجات در برنامه غذایی میتواند به شما عزیزان در از بین بردن موهای زائد زیر چانه کمک چشمگیری داشته باشد.

 

برای کسب اطلاعات در مورد رفع مو زائد روی لینک زیر کلیک کنید
رفع مو زائد ، تمام روش های از بین بردن مو زائد
رفع مو زائد ناحیه تناسلی ، حذف موهای ناحیه تناسلی
لیزر مو زائد ، درمان دائمی موهای زائد
درمان موهای زائد چانه ، از بین بردن مو زائد صورت
رفع موهای زائد با طب سنتی ، حذف مو زائد با گیاهان
رفع موهای زائد با زردچوبه ، درمان مو زائد با پوست گردو
از بین بردن موهای زائد بدن مردان ، رفع موهای کمر و پشت
از بین بردن موهای زائد دور سینه ، رفع موهای زائد سینه