در این مطلب تشخیص پارگی پرده بکارت و پارگی پرده بکارت،تشخیص پارگی پرده بکارت آماده است

پارگی پرده بکارت ، تشخیص پارگی پرده بکارت

 

 

 آسیب و پارگی پرده بکارت

برخی فعالیت ها می تواند سبب پارگی برگشت ناپذیر پرده بکارت یا پرده مهبل شود. برخلاف تصور برخی که می پندارند پرده بکارت در داخل واژن قرار دارد، پرده بکارت که از جنس دیواره بیرونی واژن می باشد در بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان قرار دارد.

برخی فعالیت ها می تواند سبب اسیب و پارگی پرده بکارت شود از جمله :
•    ورزش های سنگین از جمله ژیمناستیک اسب سواری وکاراته
•    انجام نزدیکی و مقاربت و دخول الت مردانه که از مهمترین عوامل پارگی پرده بکارت میباشد.
•   خود ارضایی همراه با داخل کردن یک جسم خارجی به درون واژن باشد میتواند سبب پارگی پرده بکارت شود.
•    عده ای نیز بطور مادر زادی با مشکل عدم وجود پرده بکارت مواجه هستند.
•    با احتمال کمتری تصادف نیز میتواند سبب پارگی پرده بکارت شود.
•    عملهای لگنی وخیم

 

تشخیص پارگی پرده بکارت 

 

  • حالت لبهای کوچک اطراف واژن:

معمولاً حالت لبهای مینور در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند، به طوری که با نگاه اولیه به آن، به وضوح دیده نمی شود، در حالی که درر زن ها این لبه ها آشکارا دیده می شوند. البته خیلی نمی توان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این لبه ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که با وجود مقاربت و نزدیکی های مکرر، باز هم حالت این لبه هابسته است.

 

  • شکل ورودی واژن:

اگر ورودی واژن شکل ۷ داشته باشد، می تواند علامت پارگی پرده بکارت با دخول الت مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل آن ازز حالتی گرد و حلقوی به ۷۷ تبدیل می شود.

البته باز هم نمی توان این مورد را نشانه ی قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّی بدون انجام هیچگونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص (به خصوص رقص باله)، صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار های جسمانی کاری،…می تواند باعث ایجاد این حالت ۷ شکل شوند.

 

  • دهانه رحم:

دیواره ی گردن رحم از قشای برجسته ای مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می رود، به طوری کهه دخول به راحتی و با کمتر فشاری انجام می گیرد. این نشانه نیز باز هم صددرصد نمی تواند دلیل نزدیکی قبلی باشد، عواملی چون، معاینات پزشکی، مصرف دارو، قاعدگی یا دخول هر جسم خارجی و یا مشابه نیز، می تواند این حالت را ایجاد کند.

 

  • حالت ارتجاعی پرده بکارت:

اگر پرده بکارت حالتی طبیعی داشته باشد، در اثر دخول و مقاربت، دچارپارگی می شود، امّا در مقابل، برخی دختران بطور مادرزاد پرده ای حلقویی (قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند)، بنابراین در مقابل دخول، از خود مقاومت نشان می دهد و ممکن است به حالت اول برگردد.
از طرفی  دربرخی نیز از بدو تولد، پرده ی بکارت نداشته اند یا در سنین خیلی کم در اثر عواملی غیر از سکس، از بین رفته است. در نتیجه وجود وو توجّه به پرده بکارت، دلیل قطعی مبنی بر اینکه یک دختر قبل از ازدواج،  نزدیکی داشته است، نیست.

شک به سلامت پرده بکارت خود فقط از طریق معاینه پزشک میتوانید اطمینان حاصل کنید و به هیچ عنوان توسط خود فرد قابل تشخیص نخواهد بود.

 

عکس و تصویر پرده بکارت