آشنایی با علل و درمان سریع تهوع کودکان گرداوری شد

 

آشنایی با علل و درمان سریع تهوع کودکان

 

معمولا حالت تهوع کودکان یکی از شایع ترین تظاهراتی است که در سنین کودکی از آنها دیده می شود. تهوع کودکان علل مختلفی دارد. در بعضی از موارد تهوع به علل باب میل نبودن یک غذا یا اجتناب از غذا خوردن می باشد. همچنین ممکن است که فرزند ما در شرایط خاص به راحتی به بیماری های گوارشی مبتلا شود و در نهایت یکی از علائم این بیماری ها تهوع خواهد بود. کودکان معمولا در سنین کودکی نمی توانند غذای خوب را از بد تشخیص دهند بنابراین هر غذایی که در یخچال می بینند می خورند ( بدون گرم کردن) در نتیجه ممکن است که دچار مسمومیت های مربوط به غذای مصرف شده شوند.

فارغ از اینکه علت تهوع کودکان چه بیماری می باشد باید هرچه سریع تر او را به نزدک پزشک ببریم ، زیرا ممکن است که تهوع به استفراغ یعنی خروج محتویات معده به بیرون منتهی شود و در آن زمان کم آبی بدن بسیار زیاد خواهد شد. اگر دسترسی به پزشک ندارید حتما از پودر او آر اس استفاده کنید. همچنین مصرف آب و مایعات گرم در بهبود تهوع کودکان مؤثر می باشد. این تصور که در زمان تهوع و استفراغ نباید چیزی به کودک داد اشتباه است ، زیرا مایعات به سرعت جذب خواهند شد.

اولین قدم برای درمان تهوع کودکان همین او آر اس می باشد ، در صورتی که تهوع کودکان ادامه دار شوند بهترین گزینه رفتن به پزشک و سرم درمانی و یافتن علت اصلی این حالت می باشد. به هیچ عنوان خودسرانه از داروهای مختلف استفاده نکنید ، زیرا دستگاه گوارش کودک شما بسیار حساس است و این کار باید با نظر پزشک صورت پذیرد. یکی از راه حل های خانگی که برخی از پزشکان طب سنتی و پزشکان طب روز به آن توصیه دارند استفاده از نوشابه گازدار برای کودکی است که دچار اسهال آبکی یا دچار تهوع و استفراغ شدید شده است. نوشابه گازدار در این حالت می تواند احتمال کم آبی را کاهش دهد.