راه های پیشگیری از پیرچشمی گرداوری شد

راه های پیشگیری از پیرچشمی

پیرچشمی

پیرچشمی نام یک بیماری در سنین میانسالی می باشد که براثر آن فرد مجبور خواهد شد تا از عینک هایی خاص مخصوص همین مشکل بینایی برای رفع آن بهره ببرد. درصد زیادی از افراد در سنین میانسالی به این عارضه مبتلا می شوند که برای پیشگیری و درمان آن راه حل های بسیار ساده ای وجود دارد. در برخی از مواقع که پیرچشمی در نژاد یا توسط مشکلات محیطی به فرد القا می شود ، برای پیشگیری از آن راهی وجود ندارد ، اما زمانی که پیرچشمی به عنوان یک علت ثانویه در نظر گرفته می شود ، راه های پیشگیرانه ای وجود دارد.

به عنوان مثال وجود برخی از بیماری های متابولیکی به دلیل تأثیر بر روی سیستم عروق خونی ( مویرگ ها) و عصبی می تواند بینایی فرد را تحت الشعاع قرار دهد که از جمله ی آنها بیماری دیابت نوع 2 شناخته شده می باشد. در مواردی که بیماری دیابت کنترل شده نباشد و فرد رژیم غذایی مناسبی را رعایت نکند ، این بیماری بر روی عروق خونی چشم و همچنین اعصاب تأثیرگذار خواهد بود ، تار دیدن یکی از عواقب این بیماری می باشد که در نهایت به بیماری هایی همچون کاتاراکت ختم می شود. در برخی از مواقع حتی کوری نیز یکی از بدترین عوارض دیابت کنترل نشده معرفی شده است.

برای پیشگیری از بیماری پیرچشمی ، در فصل زمستان و تابستان از عینک های آفتابی مناسب بهره ببرید. در هنگام مطالعه نور محیط و فاصله کتاب تا چشم را رعایت کنید. مواد غذایی مناسب همچون مواد غذایی حاوی ویتامین آ و ای بسیار مناسب می باشد. فشار خون خود را با مصرف داروهای مناسب در محدوده طبیعی نگاه دارید. عادت های بد همچون سیگار کشیدن ، مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید تا در سنین میانسالی برای خواندن حتی یک پیامک نیازی به داشتن عینک مطالعه نداشته باشید.