تأثیر عرق خار شتر بر دفع سنگ کلیه گرداوری شد

تأثیر عرق خار شتر بر دفع سنگ کلیه

خارشتر

یکی از دردناک ترین بیماری های داخلی بدن وجود سنگ کلیه می باشد. این سنگ به دلیل مسدود کردن مجرای دفع ادرار ، فرد را با درد بسیار زیادی در ناحیه ی شکم ، پهلوها و کمر مواجه خواهد کرد. در چنین شرایطی هر نوع درمانی برای تخفیف درد در وی بسیار تأثیرگذار بوده و او را از درد کشیدن زیاد رها خواهد کرد. یکی از درمان تأیید شده و بسیار مؤثر برای دفع سنگ کلیه ، استفاده از گیاه معروف خارشتر می باشد. این گیاه سرعت زیادی در تسکین درد و همچنین دفع سنگ کلیه با خود به همراه دارد. اما مصرف عرق خارشتر به دلیل راحتی مصرف بیشتر از گیاه معمولی توصیه می گردد.

پزشکان طب سنتی استفاده از عرق خار شتر را با استفاده از تحقیقات انجام شده تأیید کرده اند. البته مصرف عرق خار شتر اثر تسکینی فوق العاده سریع الأثر دارد ، اما برای دفع سنگ کلیه در اندازه ی متوسط نیاز به صرف زمان ده روزه می باشد. پس کمی صبور باشید و عوامل استرس زا را از خود دور نمایید. مصرف مایعات را ادامه دهید. ادرار هرچه بیشتر باشد ، دفع سنگ با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

سنگ هایی که از نوع ادراری هستند باید هرچه سریع تر از بدن دفع شوند ، زیرا حضور این سنگ ها به دلیل تجمع مواد ، بر اندازه ی آنها تأثیرگذار بوده و بزرگ شدن سنگ مسدود شدن کامل راه های دفعی را به دنبال دارد. وحشتناک ترین درد در زمان مسدود شدن راه های دفعی خواهد بود که در اکثر موارد به دلیل بزرگی سنگ راهی بغیر از راه جراحی وجود ندارد. البته سایر روش های دیگر عبارتند از دفع خودبخودی توسط داروهای شیمیایی و داروهای گیاهی ، دفع با امواج یا خروج سنگ ها از طریق لاپاروسکوپی .