چگونه سوختگی با تیغ بر روی ناحیه واژن را درمان کنیم؟

 

اگر اخیرا ناحیه شرمگاهی خود را اصلاح کرده اید ممکن است خارش غیر قابل توصیفی داشته باشید که به آن سوختگی با تیغ می گویند. چنین شرایطی معمولا به عنوان راش های قرمز رنگ در این ناحیه ظاهر می شود. چنین نشانه هایی معمولا هر جایی که اصلاح انجام شده باشد ظاهر می شود. ممکن است این نشانه ها در یک ناحیه از پوست باشد و در باقی قسمت ها دیده نشود. در برخی از موارد وجود چنین مواردی می تواند نشان دهنده بیماری باشد که از طریق روابط جنسی منتقل شده است.

 

چنین شرایطی نشانه بیماری منتقل شده از طریق روابط جنسی است؟

برای پاسخ به این سوال باید از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

– من نشانه های دیگری همچون درد بدن یا تب را دارم؟

– ایا برآمدگی ها نرم هستند یا لبه های ناهمواری دارند؟

– زخم ها سر باز هستند یا بسته؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال درد باشید. برآمدگی های دردناک یا حساس معمولا به خاطر استفاده از تیغ یا موهای درون روییده رخ می دهد. اما اگر نشانه های دیگری همچون درد بدن، تب و سردرد را تجربه می کنید این برآمدگی ها ممکن است نتیجه هرپس تناسلی باشد.

باید ببینید برآمدگی هایی که دارید نرم هستند یا لبه های ناهمواری دارند. اگر برآمدگی ها نرم و بدون درد بود، ممکن است تنها مشکل ساده پوستی باشد. اما اگر این برآمدگی ها ناهموار بود می تواند نشانه زخم تناسلی باشد.

 

چگونه سوختگی با تیغ را درمان کنیم؟

این شرایط معمولا بعد از چند روز خود به خود بهبود پیدا می کند. مگر درمواردی که ناراحتی شدیدی دارید بهتر است اجازه دهید این ناحیه چند روز به حال خود بماند و خود به خود بهبود پیدا کند. شما باید ناحیه تحت تاثیر قرار گرفته را چند هفته بعد اصلاح کنید تا دچار تحریک نشود. اگر با درد شدید و خارش زیادی روبرو شده اید می توانید گزینه های درمانی را مدنظ قرار دهید. در برخی از موارد می توان چنین شرایطی را در منزل درمان کرد.

 

چه درمان های خانگی در دسترس است؟

اگر به دنبال تسکین سریع درد خود هستید یک کمپرس سرد بر روی ناحیه مدنظر بگذارید. اما اگر زمان کافی در اختیار دارید، شناور شدن در وان حمام می تواند تسکین طولانی تری ایجاد کند. موارد زیر را امتحان کنید:

کمپرس سرد:

کمپرس سرد می تواند به تسکین ناحیه تحریک شده کمک کند و قرمزی آن را کاهش دهد. چند تکه یخ تمیز را در حوله تمیز بپیچید و آن را برای 5 الی 10 دقیقه بر روی ناحیه مدنظر اعمال کنید.

کمپرس گرم:

کمپرس گرم نیز می تواند به کشتن باکتری ها و کاهش تورم کمک کند. پارچه یا حوله تمیز را با آب گرم مرطوب کنید و بر روی ناحیه مدنطر بگذارید.

عسل:

عسل طبیعی خاصیت آنتی باکتریایی دارد. این ماده می تواند تورم و تحریک را کاهش دهد. لایه نازکی از عسل را بر روی ناحیه مدنظر بمالید و بعد از 10 الی 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

پنبه و سایر موارد:

از لباس های پنبه ای و نخی استفاده کنید تا ناحیه مدنظر نفس بکشد و از اصطکاک آن کاسته شود.

حمام جوی دوسر:

جوی دوسر برای تسکین خارش و تحریک مورد استفاده قرار می گیرد. این موضوع بدین خاطر است که جوی دوسر در برگیرنده فنول است که خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد و می تواند پوست را پاکسازی و مرطوب نماید. حمامی از جوی دوسر درست کنید و برای 15 دقیقه در آن بنشینید.

 

چه درمان های طبیعی در دسترس افراد است؟

اگر درمان های خانگی برایتان مفید نبود می توانید از درمان های طبیعی استفاده کنید. اگرچه برای تایید این درمان ها به تحقیقات بیشتری نیاز است اما می توانند به تسکین تحریک کمک کنند.

سرکه سیب:

سرکه سیب خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند تسکین و تحریک ناشی از تیغ را کاهش دهد. این ماده خاصیت اسیدی دارد و می تواند از بروز عفونت پیشگیری کند. پنبه را در سرکه فرو ببرید و بر روی ناحیه مدنظر بگذارید.

آلوئه ورا:

آلوئه ورا یکی از درمان های سنتی برای تسکین پوست تحریک شده است. برشی از آلوئه ورای تازه یا ژل آن را بر روی ناحیه مدنظر بگذارید.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای خاصیت آنتی باکتریایی طبیعی دارد و می تواند خواص ضد التهابی از خود نشان دهد. کمی پنبه را بردارید و در روغن درخت چای را به آن اغشته کنید. حالا پنبه را روی ناحیه مدنظر بگذارید.

داروهای بدون نسخه:

داروهای بدون نسخه نیز می توانند سوختگی ناشی از تیغ را بهبود ببخشند. این داروها معمولا به شکل کرم های موضعی در داروخانه ها به فروش می رسند. به دنبال کرم های حاوی هیدروکورتیزون باشید که می تواند تورم و قرمزی را کاهش دهد.

 

نتیجه گیری:

سوختگی ناشی از تیغ شرایط رایجی است که بیشتر افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد اما اگر ندانید چه چیزی باعث ایجاد این شرایط شده است برایتان استرس زا خواهد بود. نگاه دقیقی به نشانه های خود داشته باشید و اگر نشانه غیر عادی را تجربه کردید حتما با یک پزشک مشورت نمایید. سوختگی ناشی از تیغ معمولا در عرض چند روی بهبود پیدا می کند اما می توان از درمان های خانگی، درمان های طبیعی و داروهای بدون نسخه نیز استفاده کرد. اگر نشانه ها ادامه داشت از یک پزشک کمک بگیرید و ببینید چه چیزی باعث بروز چنین شرایطی شده است.