خواص کرن بری چیست؟

 

ایا می دانستید که کرن بری در برگیرنده آنتی اکسیدان های زیادی است؟ این میوه در میان سایر میوه ها و سبزیجات از محتوای آنتی اکسیدانی بالاتری برخوردار است و می تواند از سلول ها در برابر اسیب رادیکال های ازاد محافظت کند. کرن بری اغلب به دلایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده می تواند التهاب را کاهش دهد و سیستم ایمنی را تقویت نماید. آنتی اکسیدان های موجود در کرن بری بسیار بیشتر از سایر سبزیجات و میوه هاست. محققان بر این باورند که کرن بری می تواند از بدن در برابر باکتری های ایجاد کننده عفونت محافظت نماید و باعث بهبود سلامت بدن شود.

 

مزایای کرن بری

مزایای کرن بری

از بروز عفونت های مجاری ادرار پیشگیری می کند و آن را درمان می نماید:

کرنبری می تواند به پیشگیری و درمان عفونت های مجاری ادرار کمک کند. این عفونت در زنان شیوع بیشتری دارد و می تواند در مجاری ادرار دیده شود. خاصیت کرن بری برای این شرایط به خاطر ترکیباتی است که به نظر با باکتری های موجود مبارزه می کند و مانع از اتصال آن ها به دیواره مجاری ادرار می شود. برخی از محققان بر این باورند که آنتی اکسیدان های خاص در کرن بری می تواند باکتری ها را تغییر دهد و به همین خاطر چنین باکتری هایی دیگر نمی توانند به دیواره مجاری ادرار بچسبند.

التهاب را کاهش می دهد:

التهاب ریشه بیماری های مزمنی است که در کشورهای مختلف افراد زیادی را درگیر خود ساخته است. بیماری هایی همچون بیماری های قلبی، بیماری های خود ایمنی، سرطان، دیابت و سایر موارد جزو بیماری های مزمن محسوب می شوند. غذاهای ضد التهابی همچون کرن بری می تواند به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در خود با التهاب مبارزه نماید. آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی که رنگ تند و قوی دارند یافت می شود. همه توت ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند و می توانند با رادیکال های آزاد مبارزه نمایند اما کرن بری یکی از غنی ترین منابع از آنتی اکسیدان هاست. التهاب زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی بدن بیش از حد فعالیت می کند و سعی دارد از شر سمومی که از رژیم غذایی ناسالم، آلودگی و غیره می اید خلاص شود. رژیم غذایی که آنتی اکسیدان کمتری دارد می تواند رادیکال های ازاد زیادی را در بدن حفظ نماید. رادیکال های ازاد که به نظر مواد خارجی هستند در اصل محصول فرعی طبیعی در بدن می باشند که از طریق فعالیت های روزانه ایجاد می شوند. هر فردی ممکن است در بدن خود رادیکال های آزاد داشته باشد اما زمانی که این موضوع کنترل نشده رها می شود تعداد آن بیشتر می گردد و به بدن آسیب وارد می نماید.

می تواند از بروز سرطان های خاصی پیشگیری کند:

محققان بر این باورند که مواد مبارزه کننده با سرطان در کرن بری می تواند از بروز سرطان سینه، روده،ریه و پروستات جلوگیری کند.
این موضوع بدین خاطر است که کرن بری می تواند پیشرفت تومور و رشد آن را کندتر نماید. با وجود آنتی اکسیدان های متعددی که در این میوه وجود دارد، می تواند یک ماده ایده آل برای مبارزه با انواع مختلفی از سرطان باشد.

عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند:

بر اساس مطالعات انجام شده، عصاره کرن بری می تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند. این ماده باعث کاهش سرماخوردگی و نشانه های آنفلونزا می گردد . سطح بالای مواد خاصی به نام پروآنتوسیانیدین ها که در کرن بری یافت می شود می تواند از سیستم ایمنی بدن و عملکرد آن محافظت نماید.

برای سیستم گوارش مفید است:

متخصصان بر این باورند که کرن بری می تواند خاصیت ضد اسهال، ضد عفونی کنندگی و پاکسازی داشته باشد و بدن را از شر سموم حفظ نماید. این ماده به بدن کمک می کند از شر سموم و تجمع آن ها خلاص شود و مانع از احتقان آب در بدن و نفخ می گردد. سیستم گوارش ما فراتر از معده و روده است و در اصل از دهان، لثه وکولون نیز تشکیل شده است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که کرن بری می تواند تعادل باکتری ها در روده را حفظ نماید و شبیه پروبیوتیک ها عمل کند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد:

مزایای کرن بری برای قلب به خاطر آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد التهابی آن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم در رژیم غذایی خود کرن بری مصرف می کنند می توانند از قلب و سلامت آن محافظت کنند. خاصیت آنتی اکسیدانی کرن بری باعث می شود خطر ابتلا به بیماری های قلبی، افزایش فشار خون و افزایش سطح کلسترول کاهش پیدا کند. کرن بری ماده طبیعی است که با حملات قلبی و سکته مبارزه می کند زیرا التهاب را کاهش می دهد و جریان خون را افزایش می دهد.

 

مواد مغذی موجود در کرن بری

مواد مغذی موجود در کرن بری

کرن بری در برگیرنده طیف وسیعی از مواد شیمیایی گیاهی است که می تواند برای بدن بسیار مفید باشد. بیشتر این مواد شیمیایی گیاهی خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی این میوه را تشکیل می دهند.کرن بری در برگیرنده مواد زیر است:

– منبع غنی از آنتی اکسیدان هاست و می تواند برای بدن بسیار مفید باشد

– به ازای هر پیمانه از کرن بری تازه تنها 46 کالری وارد بدن می شود

– سطح متعادل الکترولیت ها همچون پتاسیم و سدیم با مصرف این ماده به دست می اید

– شاخص گلیسمی پایینی دارد

یک پیمانه از کرن بری خام در برگیرنده مواد زیر خواهد بود:

50.6 کالری
13.4 گرم کربوهیدرات
0.4 گرم پروتئین
0.1 گرم چربی
5.1 گرم فیبر
14.6 میلی گرم ویتامین C
0.4 میلی گرم منگنز
1.3 میلی گرم ویتامین E
5.6 میکروگرم ویتامین K
0.1 میلی گرم ویتامین B6
0.3 میلی گرم پانتوتنیک اسید
93.5 میلی گرم پتاسیم
0.1 میلی گرم مس